Stručni rad
https://doi.org/10.47960/2232-9080.2022.24.12.47
ODREĐIVANJE OPTIMALNE METODE ISKOPA TUNELA ZENICA U FUNKCIJI MINIMALNIH OŠTEĆENJA STIJENSKE MASE LOŠIJEG KVALITETA IZVAN PROFILA ISKOPA
Ekrem Bektašević
orcid.org/0000-0001-6742-966X
; „PPG“ d.o.o. Sarajevo
Hrvoje Antičević
; „PPG“ d.o.o. Sarajevo
Reuf Kadrić
; JP Autoceste FBiH Mostar
Sead Kadrić
orcid.org/0000-0002-0295-9413
; „FM INŽENJERING“ d.o.o. Sarajevo
Nermin Šehagić
; „PPG“ d.o.o. Sarajevo
Sumeja Zukan
orcid.org/0000-0002-1148-5934
; „PPG“ d.o.o. Sarajevo
Sažetak
Koridor Vc unaprjeđuje povezivanje Bosne i Hercegovine sa susjednim zemljama i poboljšava potencijal za razvoj gospodarstva. Autocesta koridor Vc u Bosni i Hercegovini se pruža od sjeverne granice s Republikom Hrvatskom od Svilaja do Čapljine na južnoj granici s Republikom Hrvatskom, u mjestu Bijača. Tunel Zenica je dio autoceste Koridora Vc na području općine Zenica i predstavlja trenutno najduži iskopani tunel ukupne dužine 3.330 metara. Radovi na iskopu izvođeni su kombinacijom miniranja i strojnim iskopom. Iskop tunela izvođen je u sedimentnim tvorevinama (flišolika gornjo vrandučka serija 2JK). Iskopom tunela miniranjem s prilagođenim bušačko-minerskim parametrima u stijenskoj masi lošijeg kvaliteta postižu se optimalniji rezultati u odnosu na strojni iskop.
Ključne riječi
tunel; stijenska masa; strojni iskop; bušenje; miniranje; prekoprofilni iskop
Hrčak ID:
289384
URI
Datum izdavanja:
21.12.2022.
Posjeta: 1.215 *