Stručni rad
UČENICI S TEŠKOĆAMA U UČENJU MATEMATIKE
Renata Javornik
; Centar Janeza Levca (mobillna specijalno-pedagoška služba)
Sažetak
U školama diljem Slovenije se velika pozornost posvećuje predmetu matematike. Tijekom svih godina školovanja u osnovnoj i srednjoj školi (gimnaziji) učenici imaju matematiku na rasporedu četiri (gimnazija) do pet sati tjedno (u trećem i četvrtom razredu osnovne škole). Istodobno je isto tako poznat fenomen da je ovaj predmet među učenicima vrlo nepopularan, a ujedno je to i najčešće negativno ocijenjeni predmet u osnovnoj školi. Međutim, neosporna je činjenica da matematika kao predmet utječe na život, obrazovanje i zaposlenje pojedinca. Učenici koji imaju teškoće u učenju matematike suočavaju se s još većim problemima tijekom svog procesa obrazovanja od učenika koji pate od drugih vrsta teškoća u učenju. Poteškoće u učenju matematike mogu biti opće ili specifične prirode. Primjerena razina zahtjevnosti, odgovarajuća pomoć, učinkovita nastavna sredstva i rukovanje konkretnim materijalom samo su neki od pristupa koji olakšavaju razumijevanje matematičkih zadataka i problema. Na taj način učenik može sigurnije i bez straha pristupiti rješavanju matematičkog zadatka. Učenicima koji vode bitke s teškoćama u matematici sadržaji su apstraktni, pa je važno da takvi učenici koriste konkretan materijal onoliko dugo koliko im je to potrebno da doista svladaju gradivo. Bitno je da sami rade s konkretnim materijalom i pronalaze put do rješenja. Postupak traženja i pronalaska rješenja trebao cijeniti kao dodanu vrijednost za njih, a ne koristiti za stigmatizaciju [1].
Ključne riječi
Hrčak ID:
290231
URI
Datum izdavanja:
1.3.2023.
Posjeta: 1.388 *