Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Novi postupci u tunelogradnji

Hrvoje Trconić ; Hrvatske šume d.o.o. – Uprava šuma Vinkovci, Vinkovci, Hrvatska
Pavle Jureta ; Produkt d.o.o., Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.711 Kb

str. 235-247

preuzimanja: 341

citiraj


Sažetak

Na autocesti Rijeka–Karlovac, dionica Vrbovsko–Bosiljevo, 4. kolovoza 2000. godine probijen je prvi hrvatski tunel s tri traka, Veliki Gložac, ukupne dužine 1108 m. Izvođači su bili francuska tvrtka "SPIE Batignolles" i hrvatska tvrtka "Mediteran Union Tunel". Za proboj tunela upotrijebljena je metoda "Drill & Blast". Za bušenje minskih rupa prvi je puta u Hrvatskoj upotrijebljena potpuno automatizirana bušilica Robofore-Montabert tvrtke Robodrill (u nastavku teksta – robofor). Profil tunela bio je dovoljno širok da se istodobno upotrijebe dva stroja za bušenje minskih rupa. Istodobna uporaba dvaju robofora nije nova metoda u svijetu. Prije nekoliko godina to su primijenili stručnjaci iste tvrtke na prokopu željezničkog tunela u pravcu, u Hong Kongu. Međutim, to je prvi puta u svijetu da su dva robofora istodobno radila u krivini. Premda tunelogradnja nije tako česta i zastupljena tema te se o njoj može opširno pisati, ovaj tekst donosi tek neke specifičnosti proboja tunela Veliki Gložac.

Ključne riječi

laser; tunel; tunelogradnja; Robofore-Montabert; Robodrill

Hrčak ID:

290459

URI

https://hrcak.srce.hr/290459

Datum izdavanja:

31.12.2002.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 868 *