Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4369
Stavovi o školovanju kod kuće: slučaj Turske
İpek Derman
orcid.org/0000-0002-2024-2619
; Hacettepe University
Eda Gürlen
; Hacettepe University
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je istražiti razloge zbog kojih turski roditelji, koji nevoljko šalju djecu u školu, preferiraju obrazovanje kod kuće te razloge za odluku o školovanju kod kuće i njihovo mišljenje vezano uz školovanje kod kuće. U istraživanju je korišten fenomenološki pristup u okviru kvalitativnih metoda istraživanja. Polustrukturirani intervjui provedeni su licem u lice s devet majki s kojima se stupilo u kontakt putem društvenih mreža. Rezultati su pokazali da sudionice u istraživanju nisu htjele poslati djecu u školu uglavnom jer su smatrale da državne škole ne osiguravaju dobro trenirane učitelje ni okruženje za učenje. Također su otkrile da preferiraju školovanje kod kuće jer ono osigurava učenje usklađeno s ljudskom prirodom, provodi se u okruženju za učenje koje uzima u obzir individualne karakteristike tako da djeca odrastaju u slobodoumne i samouvjerene pojedince s visokim samopouzdanjem i osviještenošću o demokraciji, a da pri tome nisu izgubili vlastitu, unutarnju, motivaciju za učenjem. Konačno, istraživanje je pokazalo da roditelji imaju potrebu za alternativnim obrazovnim okruženjem za svoju djecu.
Ključne riječi
alternativno obrazovanje; primarno obrazovanje; škola u kući; školovanje kod kuće.
Hrčak ID:
293532
URI
Datum izdavanja:
21.12.2022.
Posjeta: 1.076 *