Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.46672/zsl.7.8.9

Percipirana uspješnost metoda online nastave (2020/2021.) prema mišljenju studenata Libertas međunarodnog sveučilišta

Iva Lučev ; Libertas međunarodno sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Lucija Lukić-Jakopčević ; Libertas međunarodno sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Višnja Špiljak ; Libertas međunarodno sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 537 Kb

str. 139-165

preuzimanja: 404

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je istražiti jesu li i na koji način prilagođene metode nastave, vanjske okolnosti i unutrašnji faktori nezadovoljstva utjecali na to kako studenti percipiraju online nastavu na Libertas međunarodnom sveučilištu u Zagrebu. U istraživanju je sudjelovalo 300 studenata sveučilišta Libertas, koji su u siječnju i veljači 2021. ispunili anketni upitnik. U radu se ispituje: (1) u kojoj su mjeri nastavnici prilagodili metode svoje nastave online načinu rada (predavanja, vježbe, nastavni materijali, uključivanje studenata u nastavu, način praćenja rada studenata, ispiti, ocjenjivanje), (2) u kojoj su mjeri promjene u metodama online nastave utjecale na efikasnost studiranja studenata (mjereno postotkom dolaznosti, aktivnim sudjelovanjem u nastavi, motivacijom studenata, koncentracijom studenata za vrijeme online nastave, prosječnom ocjenom na svim predmetima, uloženim trudom) i (3) faktori zadovoljstva studenata u online nastavi. Rezultati istraživanja pokazuju kako su se studenti uspješno priviknuli na novi način rada, uz minimalan stres, zahvaljujući nastojanjima nastavnika da osiguraju visoku kvalitetu nastave i u online okruženju. Kao najveće nedostatke online nastave studenti navode nedostatak socijalnog kontakta s kolegama, smanjenu interakciju između studenata i nastavnika, smanjenu koncentraciju i motivaciju za rad u odnosu na nastavu u dvorani. Na kraju rada donose se preporuke za daljnja istraživanja. Rad pridonosi cjelokupnoj raspravi o online nastavi na tercijarnoj razini i pruža uvid u vanjske i subjektivne faktore zadovoljstva studenata
provedenom online nastavom.

Ključne riječi

emergency remote teaching (hrv. interventna online nastava); prilagođene metode online nastave; percipirana uspješnost online nastave; faktori zadovoljstva studenata

Hrčak ID:

294121

URI

https://hrcak.srce.hr/294121

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.540 *