Pregledni rad
https://doi.org/10.59549/n.164.1-2.6
Razvoj kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi
Iva Buchberger
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Marina Milanović
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
U radu se prikazuju i analiziraju elementi kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi te predlažu odgojno-obrazovne aktivnosti za poticanje njihova razvoja. Polazeći od važnosti razdoblja rane i predškolske dobi s jedne strane te razvoja kompetencije kritičkog mišljenja s druge, u radu se prvo prikazuje kritičko mišljenje iz pedagogijske perspektive kao kompetencija koju je potrebno razvijati. Zatim se izdvajaju oni elementi kompetencije kritičkog mišljenja koji odgovaraju kognitivnim i socio-emocionalnim karakteristikama djece rane i predškolske dobi te, slijedom toga, ističu opće smjernice za oblikovanje odgojno-obrazovnih aktivnosti koje potiču razvoj kompetencije kritičkog mišljenja kod djece te dobi. Naposljetku, predlažu se odgojno-obrazovne aktivnosti za poticanje razvoja kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi - igra, priča, rasprava i istraživanje.
Ključne riječi
kompetencija kritičkog mišljenja; odgojno-obrazovne aktivnosti; rana i predškolska dob djece; razvoj djece; razvojne karakteristike; smjernice
Hrčak ID:
304352
URI
Datum izdavanja:
30.6.2023.
Posjeta: 2.491 *