Izvorni znanstveni članak
Razvoj školstva u sjeverozapadnoj Hrvatskoj od 1874. do 1910.: kvantitativni pokazatelji
Filip Tomić
; Arhiv Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Zagreb, Hrvatska
*
Vlatka Tomić
; III. gimnazija, Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
U radu se raspravlja o ulozi vlasti Kraljevine Hrvatske i Slavonije, kao samoupravne jedinice u okviru Austro-Ugarske Monarhije, u stvaranju javnog, općeg i obveznog sustava pučkoga školstva. Na temelju analize različitih statističkih podataka, nastoji se preko odabranih pokazatelja postaviti osnovne teze o tome jesu li pokrenute obrazovne i školske reforme bile u praksi uspješne ili neuspješne. Dodatni zadatak rada jest iscrpnije, putem statističkih podataka, pružiti pokazatelje strukture obrazovanja i školstva na području sjeverozapadne Hrvatske. Iako je naglasak na pučkome školstvu, u radu se prikazuju osnovni podaci i za ostale školske i obrazovne razine srednjega obrazovanja, kako bismo mogli dobiti što potpuniju sliku obrazovanja kao jednoga od najvažnijih područja u oblikovanju moderne države.
Ključne riječi
Kraljevina Hrvatska i Slavonija; obrazovanje; sjeverozapadna Hrvatska; školstvo; zakoni
Hrčak ID:
308803
URI
Datum izdavanja:
28.1.2023.
Posjeta: 860 *