Izlaganje sa skupa
https://doi.org/10.21857/90836czdoy
Dramaturgija straha u Strahu
Dubravka Crnojević-Carić
; Akademija dramske umjetnosti. Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Rad je posvećen analizi romana Strah Dubravka Jelčića. Baveći se stilskom i strukturalnom analizom ovog romana, uočit ćemo niz podudarnosti između tema kojima se autor bavi, motiva, te primijenjenih stilskih postupaka (primjerice: zrcalna struktura romana te sam motiv zrcala, ogledala, umnoženih odraza te poigravanje fokalizacijom). Osim toga, Jelčićeva je duboka preokupacija filozofija jezika, odnos iskazivog i neiskazivog; izgovorenog i neizgovorivog; riječi i tišine, odnosno šutnje. Jelčić se, dakle, bavi dihotomijama pokušavajući pronaći put k prevladavanju istih (pa tako i oksimoronom). U romanu Strah naglašena je, pa tako i analizirana, relacija osobnog i socijalnog sistema, odnosa „ja“ i „mene“ (H. Mead), kao i odnosa spram drugosti. Prostor granice, vidljivo je iz analize, mjesto je susreta, ali i mjesto straha, zazora (J. Kristeva). Jedna od ključnih Jelčićevih preokupacija jest tematiziranje, na niz razina, fenomena spajanja naizgled nespojivog (concordia discors).
Ključne riječi
zrcalo; tišina; riječi; granica; concordia discors
Hrčak ID:
314596
URI
Datum izdavanja:
9.2.2024.
Posjeta: 561 *