Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.05

MIŠLJENJA ODGAJATELJA O RADU U PARU

Lucija Jedrejčić orcid id orcid.org/0009-0009-5866-6546 ; Dječji vrtić “Olga Ban” Pazin
Danijela Blanuša Trošelj orcid id orcid.org/0000-0002-1376-8110 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 135 Kb

str. 99-113

preuzimanja: 10

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 135 Kb

str. 99-113

preuzimanja: 5

citiraj


Sažetak

Raditi u paru svakodnevica je odgajateljskoga rada. Taj proces može biti vrlo
ugodan i imati pozitivne ishode na odgojno obrazovni rad, ali može biti i vrlo
iscrpljujuć, neproduktivan i neugodan. Ovaj je rad imao za cilj ispitati mišljenja
odgajatelja o radu u paru. Putem polustrukturiranoga intervjua među devet
odgajateljica različita radnoga staža i obrazovanja, nastojalo se dobiti odgovore na
istraživačka pitanja. Intervjui su transkribirani te obrađeni tematskom analizom.
Uočena su dva dominantna područja: prvo se odnosi na specifičnosti rada u paru
te drugo koje uključuje razlike odgajatelja u paru. Dobiveni podaci u suglasju su s
mnogim istraživanjima koji naglasak stavljaju na zajedničke ciljeve, podršku i
suradnju kao temelj timskoga rada, u ovom slučaju odgajateljskoga para kao tima.
Odgajateljice su naglašavale prijateljstvo kao jedan od ishoda rada, ali i nužnost
promišljanja o sastavljanju para, obzirom na sve razlike koje se među odgajateljima
pojavljuju. Posebno izdvajaju razlike u godinama, odnosno radnom stažu. Dobiveni
podaci mogu nam poslužiti u promišljanju o kriterijima kojima bi se trebali voditi
pri sastavljanju parova, ali i različitim metodama utjecaja na razvoj odgajateljskoga
para, individualno i timski.

Ključne riječi

komunikacija; odgajateljski par; odnosi; podrška; timski rad

Hrčak ID:

318374

URI

https://hrcak.srce.hr/318374

Datum izdavanja:

26.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 32 *