Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.52328/t.7.1.3

Ceca ante portas: turbo-folk u srpsko-hrvatskim odnosima

Irena Šentevska ; Nezavisna istraživačica, Beograd


Puni tekst: hrvatski pdf 235 Kb

str. 74-106

preuzimanja: 274

citiraj


Sažetak

Autorica analizira širenje i utjecaj turbo-folka u Srbiji i Hrvatskoj, ukazujući na njegovo značenje i ulogu u kulturnom i medijskom prostoru. Iako danas ovaj fenomen zalazi u sferu interesa brojnih akademskih disciplina i dalje tavori na marginama institucionalne kulture. Njegovi korijeni su u tzv. novokomponovanoj narodnoj muzici koja je u bivšoj Jugoslaviji bila kritizirana i omalovažavana, ali je bila iznimno uspješna po ekonomskim učincima i apsolutnoj dominaciji muzičkim tržištem. U Srbiji je turbo-folk postao dominantna forma popularne muzike i u medijskom prostoru i u svakodnevnom životu njegove masovne publike. U Hrvatskoj je, usprkos ratnim traumama, nacionalističkim asocijacijama sa “zemljom porekla” (Srbijom) i balkanističkim stereotipima, prošao simbolički put od “provincijskih kafana do elitnih gradskih klubova”, i konačno, zagrebačke Arene. Autorica zaključuje da turbofolk kao kamen spoticanja u srpsko-hrvatskim odnosima ima izuzetno vrijedan potencijal kao “dijagnostički instrument” u analizi (i političkih i kulturnih) odnosa između Srbije i Hrvatske.

Ključne riječi

turbo-folk; novokomponovana narodna muzika; nove nacionalne države; identiteti; odnosi Srbija — Hrvatska

Hrčak ID:

319023

URI

https://hrcak.srce.hr/319023

Datum izdavanja:

9.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 642 *