Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.52328/t.7.1.3
Ceca ante portas: turbo-folk u srpsko-hrvatskim odnosima
Irena Šentevska
; Nezavisna istraživačica, Beograd
Sažetak
Autorica analizira širenje i utjecaj turbo-folka u Srbiji i Hrvatskoj, ukazujući na njegovo značenje i ulogu u kulturnom i medijskom prostoru. Iako danas ovaj fenomen zalazi u sferu interesa brojnih akademskih disciplina i dalje tavori na marginama institucionalne kulture. Njegovi korijeni su u tzv. novokomponovanoj narodnoj muzici koja je u bivšoj Jugoslaviji bila kritizirana i omalovažavana, ali je bila iznimno uspješna po ekonomskim učincima i apsolutnoj dominaciji muzičkim tržištem. U Srbiji je turbo-folk postao dominantna forma popularne muzike i u medijskom prostoru i u svakodnevnom životu njegove masovne publike. U Hrvatskoj je, usprkos ratnim traumama, nacionalističkim asocijacijama sa “zemljom porekla” (Srbijom) i balkanističkim stereotipima, prošao simbolički put od “provincijskih kafana do elitnih gradskih klubova”, i konačno, zagrebačke Arene. Autorica zaključuje da turbofolk kao kamen spoticanja u srpsko-hrvatskim odnosima ima izuzetno vrijedan potencijal kao “dijagnostički instrument” u analizi (i političkih i kulturnih) odnosa između Srbije i Hrvatske.
Ključne riječi
turbo-folk; novokomponovana narodna muzika; nove nacionalne države; identiteti; odnosi Srbija — Hrvatska
Hrčak ID:
319023
URI
Datum izdavanja:
9.7.2024.
Posjeta: 569 *