Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5124
Poticanje razvoja potencijalno darovitoga djeteta u kurikulu ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja Republike Hrvatske
Višnja Vekić-Kljaić
orcid.org/0000-0001-6702-3643
; University of Slavonski Brod, Department of Social Sciences and Humanities
Vesnica Mlinarević
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Kinesiology
Sažetak
Važan čimbenik razvoja darovitosti je rana identifikacija. Cilj istraživanja bio je poticanje razvoja potencijalno darovitoga djeteta u kurikulu ranoga odgoja. Istraživanje je provedeno tijekom 2016./17. i 2017/18. pedagoške godine. Sudionici istraživanja bili su dječak M, njegovi roditelji i odgojiteljice. Istraživanje je provedeno u Dječjem vrtiću Osijek, Republika Hrvatska. Korištena je metodologija akcijskoga istraživanja s etnografskim elementima. Metode su bile sustavno promatranje i dokumentiranje pomoću etnografskih zapisa. Na refleksivnim sastancima odgojitelja i vanjske suradnice, istraživačice s fakulteta, pomoću etnografskih zapisa (dokumentacije) raspravljalo se i analiziralo o primjerenim strategijama poticanja darovitoga dječaka M. Istraživanje se provodilo kroz tri razdoblja. Poticajna okolina za učenje, diferencijacija iskustva učenja i suradnja s roditeljima i zajednicom izdvajaju se u rezultatima istraživanja kao strategije poticanja razvoja darovitoga djeteta. Osim što se poticala darovitost dječaka M., istovremeno su se profesionalno razvijali odgojitelji, kurikul ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, ustanova, ali i društvena sredina. Metodološki opseg istraživanja je ograničen zbog malog uzorka, ali je potencijalno značajan zbog svojih fenomenoloških aspekata.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; etnografski elementi; odgojitelji; okolina za učenje; roditelji
Hrčak ID:
319144
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 441 *