Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Sprečavanje komunikacijskih smetnji u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti

Mirjana Benjak ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula
Vesna Požgaj-Hadži ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 152 Kb

str. 53-65

preuzimanja: 2.922

citiraj


Sažetak

Cilj je svake komunikacije, pa tako i komunikacije u nastavi jezika i književnosti -- sporazumijevanje. U nastavnom procesu često dolazi do smetnji u sporazumijevanju zbog sljedećih uzroka: a) jezično-informacijska neusklađenost kodova sudionika komunikacije; b) distrakcija; c) nejasno i neprecizno izricanje poruka; d) inkompatibilnost shema sugovornika; e) utjecaj svjesnih i djelomično svjesnih mehanizama; f) zbrkano, nedovoljno argumentirano i pogrešno prenošenje informacija i g) dokidanje komunikacijskog kanala. Radi ublažavanja i uklanjanja djelovanja navedenih čimbenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti predlažu se načini i metode koji su na tragu ostvarenja nesmetane komunikacije, odnosno sporazumijevanja među sudionicima nastavnoga procesa.

Ključne riječi

komunikacija; komunikacijski pristup u nastavi jezika i književnosti; udžbenik

Hrčak ID:

31988

URI

https://hrcak.srce.hr/31988

Datum izdavanja:

29.9.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.252 *