Educatio biologiae, No. 10, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32633/eb.10.2
Poznavanje ciljeva održivog razvoja među budućim nastavnicima biologije i kemije
Mirela Sertić Perić
orcid.org/0000-0002-4744-7884
; Sveučilšte u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Zagreb, Hrvatska
*
Petra Pintarić
; Sveučilšte u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek, Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
U kontekstu rastućeg ljudskog utjecaja na prirodu i okoliš, postoji sve veća potreba za osvješćivanjem o načelima održivog razvoja, definiranog kao razvoj koji zadovoljava potrebe sadašnjosti bez ugrožavanja budućih generacija. Održivi razvoj obuhvaća društvene, ekonomske i okolišne dimenzije, a nerazmjernost u raspodjeli resursa predstavlja značajnu prepreku za postizanje ravnoteže. Sedamnaest ciljeva održivog razvoja (SDG-ova) može se podijeliti u tri skupine: ekološke, društvene i ekonomske ciljeve. Prema smjernicama UNESCO-a, održivi razvoj je uključen u hrvatski nacionalni kurikul kao jedna od sedam međupredmetnih tema, a poučava se i na tercijarnoj razini kroz različite kolegije, čime se osigurava vertikalna povezanost u obrazovnom procesu. Cilj ovog rada je analizirati početna znanja studenata pete (završne) godine integriranog prijediplomskog i diplomskog nastavničkog studija Biologija i kemija o 17 SDG-ova. Analiza KWL tablica (Know, Want to know, Learn) pokazala je da su studenti uglavnom upoznati s većinom ciljeva, ali su manje informirani o SDG 11 i SDG 17. Ovi nalazi ukazuju na potrebu za jačim fokusom na ekonomske i društvene dimenzije održivog razvoja u nastavnom procesu, te na važnost integracije tema održivog razvoja u visoko obrazovanje, kako bi se postigli ciljevi obrazovanja za održivi razvoj kroz vertikalu obrazovnog sustava.
Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj; nejednakost; održivost; međupredmetna tema; održivi razvoj
Hrčak ID:
322905
URI
Datum izdavanja:
28.11.2024.
Posjeta: 0 *