Odgojno-obrazovne teme, Vol. 8 No. 1, 2025.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.53577/oot.8.1.5
Razredne situacije kao izvor stresa nastavnicima kemije
Renata Ruić Funčić
orcid.org/0000-0003-4060-4979
; Gimnazija Franje Petrića Zadar
Daria Stejskal
; OŠ Frana Galovića, Zagreb
Sažetak
Rad prikazuje rezultate empirijskog istraživanja o tome koliko su određene situacije u nastavi stresne za nastavnike kemije u osnovnim i srednjim školama. Navedene su sljedeće situacije: težak razred, neuljudno ponašanje učenika, previše posla, odgovornost za učenike i njihov uspjeh, zaključivanje ocjena, veliki razredi, održavanje razredne discipline, loši uvjeti rada, nemogućnost individualnog rada s učenicima i nemogućnost uvođenja promjena i inovacija u nastavi. Istraživanje je provedeno na 134 ispitanika 2023. godine, a rezultati su uspoređeni sa sličnim istraživanjem sa 141 ispitanikom 2010. godine. Istraživanjem je ustanovljeno kako većinu navedenih situacija nastavnici smatraju stresnim te kako je u usporedbi sa sličnim istraživanjem 2010. godine razina stresa povećana. Od navedenih devet situacija nastavnici kemije smatraju kako previše posla, neuljudno ponašanje učenika, zaključivanje ocjena i odgovornost za učenike i njihov uspjeh predstavljaju najveći izvor stresa. Dvije trećine ispitanika drži kako su navedeni izvori izuzetno stresni.
Ključne riječi
kemija; nastava; osnovna škola; srednja škola; stres
Hrčak ID:
333772
URI
Datum izdavanja:
16.7.2025.
Posjeta: 268 *