Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.53577/oot.8.1.5

Razredne situacije kao izvor stresa nastavnicima kemije

Renata Ruić Funčić orcid id orcid.org/0000-0003-4060-4979 ; Gimnazija Franje Petrića Zadar
Daria Stejskal ; OŠ Frana Galovića, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 431 Kb

verzije

preuzimanja: 65

citiraj


Sažetak

Rad prikazuje rezultate empirijskog istraživanja o tome koliko su određene situacije u nastavi stresne za nastavnike kemije u osnovnim i srednjim školama. Navedene su sljedeće situacije: težak razred, neuljudno ponašanje učenika, previše posla, odgovornost za učenike i njihov uspjeh, zaključivanje ocjena, veliki razredi, održavanje razredne discipline, loši uvjeti rada, nemogućnost individualnog rada s učenicima i nemogućnost uvođenja promjena i inovacija u nastavi. Istraživanje je provedeno na 134 ispitanika 2023. godine, a rezultati su uspoređeni sa sličnim istraživanjem sa 141 ispitanikom 2010. godine. Istraživanjem je ustanovljeno kako većinu navedenih situacija nastavnici smatraju stresnim te kako je u usporedbi sa sličnim istraživanjem 2010. godine razina stresa povećana. Od navedenih devet situacija nastavnici kemije smatraju kako previše posla, neuljudno ponašanje učenika, zaključivanje ocjena i odgovornost za učenike i njihov uspjeh predstavljaju najveći izvor stresa. Dvije trećine ispitanika drži kako su navedeni izvori izuzetno stresni.

Ključne riječi

kemija; nastava; osnovna škola; srednja škola; stres

Hrčak ID:

333772

URI

https://hrcak.srce.hr/333772

Datum izdavanja:

16.7.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 268 *