Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Karakterna edukacija i kultura

Nada Gosić ; Internacionalna akademija nauka i umjetnosti u Bosni i Hercegovini, Razred za humanističke znanosti i kulturu, Sarajevo, Bosna i Hercegovina *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 471 Kb

str. 11-32

preuzimanja: 66

citiraj


Sažetak

U članku se nastoji pojasniti međusobna povezanost karakterne edukacije i kulture te utjecaj jedne na drugu. Polazeći od određenja karakterne edukacije utemeljitelja moderne teorije o karakternoj edukaciji Thomasa Lickone, istražuje se mjesto i koncept karakterne edukacije u suvremenom obrazovanju s naglaskom na komplementarnost etičke i karakterne edukacije te na holistički i integrirani pristup kojim se promiču moralne vrijednosti, etika i socijalne kompetencije kao sastavnice kulturnih vrijednosti. Kulturno osjetljiva nastava sama je sebi otvorila prostor s ciljem da ukaže na nužnost pripremanja učenika i studenata za život u globaliziranom svijetu te da pojasni svoju ulogu u povezivanju karakterne edukacije i kulture. U cilju poticanja rasprave o međusobnom odnosu etičke, karakterne i kulturno osjetljive edukacije, u završnom dijelu članka predlažu se ključni ishodi sva tri obrazovna pristupa za osnovne i srednje škole te za fakultete.

Ključne riječi

kultura; etička edukacija; karakterna edukacija; kulturno osjetljiva edukacija; multikulturalnost

Hrčak ID:

335173

URI

https://hrcak.srce.hr/335173

Datum izdavanja:

30.7.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 254 *