Skip to the main content

Professional paper

Kako izgraditi emocionalno sigurno i poticajno odgojno-obrazovno okruženje u učionici

Marija Baškarad ; Gimanzija Ptuj


Full text: croatian pdf 504 Kb

page 321-327

downloads: 0

cite


Abstract

Ovaj rad bavi se značajem stvaranja emocionalno sigurnog i poticajnog odgojno-obrazovnog okruženja kao ključnog čimbenika uspješnog učenja i zdravog razvoja adolescenata. Autorica na slučaju razrednih aktivnosti u 2. razredu gimnazije prikazuje pristupe koji potiču samospoznaju, razvoj socijalnih vještina, poštivanje različitosti i aktivno građanstvo. U teorijskom dijelu iznose se razvojni zadaci adolescencije te važnost sociometrijskog ispitivanja kao dijagnostičkog alata za praćenje socijalne dinamike. Posebna pozornost posvećena je istraživanjima mentalnog blagostanja mladih, koja pokazuju trend pada psihološke dobrobiti s dobi, osobito među djevojkama. Evaluacija pokazuje da su planirane aktivnosti doprinijele većoj koheziji razreda, boljoj komunikaciji i većoj spremnosti na suradnju. Zajedno rezultati ukazuju da škola planskim radom na području emocionalne sigurnosti značajno doprinosi cjelovitom razvoju adolescenata i njihovu mentalnom blagostanju.

Keywords

emocionalna sigurnost, adolescencija, sociometrija, razredna klima, mentalno blagostanje

Hrčak ID:

340011

URI

https://hrcak.srce.hr/340011

Publication date:

1.12.2025.

Visits: 0 *