Acta turistica nova, Vol. 2 No. 1, 2008.
Izvorni znanstveni članak
Grad kao tržišna marka: Mogućnosti, problemi i metode simboličkog označavanja fizičkog mjesta
Fedja Vukić
Sažetak
SAŽETAK
Tržišna marka grada kao jedna od marketinških metoda duboko je povezana s kulturnim aspektima identiteta, kako na razini baštine tako i na razini relacije identiteta pojedinaca/građana s identitetom zajednice. Stoga je tržišna marka grada u teorijskom i praktičnom smislu identitetski sustav koji komunicira posebnosti karakteristične za prostor napučen ljudima i njihovom kulturom. S obzirom na stanje demokratske svijesti i identitetskih aspiracija u suvremeniom gradovima, svaki projekt stvaranja novog identitetskog sustava mora najprije računati s postojećim stanjem identiteta u internoj javnosti a potom projektirati komunikaciju prema eksternim javnostima ciljanih skupina. Kako bi se projekt zasnovao s realističkom vezom na postojeće identitetske strukture i kako bi se u čim većoj mjeri moglo predvidjeti koliko će ga građani prihvatiti i razvijati, predlaže se metoda istraživanja lokalne situacije prije samog uspostavljanja projekta. Metoda topografije identiteta sadrži tri elementa: identitetski potencijali, identitetska razmjena i identitetska mapa. Svrha joj je da istraži kulturnu i prirodnu baštinu i prezentira je kao identitetski resurs, valorizira relaciju između pojedinačnog i zajedničkog identiteta u gradu te da stvori ključni alat – identitetsku mapu, koja strukturalno u prikazu prostora grada prezentira sve važne identitetske resurse i činjenice.
Ključne riječi
grad; tržišna marka; identitetski potencijal; identitetska razmjena; identitetska mapa
Hrčak ID:
37746
URI
Datum izdavanja:
9.6.2008.
Posjeta: 3.265 *