hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

BRAND JE IDENTITETSKI SUSTAV

Feđa Vukić

Puni tekst: hrvatski, rtf (86 KB) str. 279-298 preuzimanja: 923* citiraj
APA 6th Edition
Vukić, F. (2009). BRAND JE IDENTITETSKI SUSTAV. Acta turistica nova, 3 (2), 279-298. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/61454
MLA 8th Edition
Vukić, Feđa. "BRAND JE IDENTITETSKI SUSTAV." Acta turistica nova, vol. 3, br. 2, 2009, str. 279-298. https://hrcak.srce.hr/61454. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Vukić, Feđa. "BRAND JE IDENTITETSKI SUSTAV." Acta turistica nova 3, br. 2 (2009): 279-298. https://hrcak.srce.hr/61454
Harvard
Vukić, F. (2009). 'BRAND JE IDENTITETSKI SUSTAV', Acta turistica nova, 3(2), str. 279-298. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/61454 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Vukić F. BRAND JE IDENTITETSKI SUSTAV. Acta turistica nova [Internet]. 2009 [pristupljeno 28.10.2021.];3(2):279-298. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/61454
IEEE
F. Vukić, "BRAND JE IDENTITETSKI SUSTAV", Acta turistica nova, vol.3, br. 2, str. 279-298, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/61454. [Citirano: 28.10.2021.]
Puni tekst: engleski, doc (100 KB) str. 279-298 preuzimanja: 847* citiraj
APA 6th Edition
Vukić, F. (2009). BRAND IS AN IDENTITY SYSTEM. Acta turistica nova, 3 (2), 279-298. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/61454
MLA 8th Edition
Vukić, Feđa. "BRAND IS AN IDENTITY SYSTEM." Acta turistica nova, vol. 3, br. 2, 2009, str. 279-298. https://hrcak.srce.hr/61454. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Vukić, Feđa. "BRAND IS AN IDENTITY SYSTEM." Acta turistica nova 3, br. 2 (2009): 279-298. https://hrcak.srce.hr/61454
Harvard
Vukić, F. (2009). 'BRAND IS AN IDENTITY SYSTEM', Acta turistica nova, 3(2), str. 279-298. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/61454 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Vukić F. BRAND IS AN IDENTITY SYSTEM. Acta turistica nova [Internet]. 2009 [pristupljeno 28.10.2021.];3(2):279-298. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/61454
IEEE
F. Vukić, "BRAND IS AN IDENTITY SYSTEM", Acta turistica nova, vol.3, br. 2, str. 279-298, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/61454. [Citirano: 28.10.2021.]

Sažetak
Teorija i praksa branda i brandinga formirana je n kroz povijesni horizont
Od stvaranja moderne zapadnoeuropske kulture, primarno u domeni simboličkog označavanja vrijednosti proizvoda. Potom, ta je praksa zaživjela i u domeni turizma kao destinacijski branding. Članak raspravlja o povijesnim elementima razvoja strukture identiteta zajednice, grada i nacionalne države, a da bi se definirali kulturalni elementi značajni za samo-razumijevanje tih identiteta, kako unutar samih povijesnih zajednica tako i sagledani iz suvremene perspektive. To stoga da bi se dala nova dimenzija praksi branda i brandinga kroz teorijsku poziciju identitetskog sustava. Ta je pozicija drukčija jer zagovara pristup projektiranju identiteta zajednice na na_69_in koji se odmiče od destinacijskog brandinga. To primarno znači da je potrebno sustavno istražiti zatečeni identitet i postojeće vrijednosti zajednice, kako historijske tako i suvremene. Potom je potrebno strukturalno postaviti sustav komunikacije u kojem će se ključne vrijednosti prepoznavati primarno unutar zajednice a potom i izvan nje, dakle ne obrnuto kako je to uglavnom mišljeno u dosadašnjoj praksi brandinga. Kako je primarno obraćanje eksternim javnostima u praksi brandinga uglavnom dovodilo do toga da su projektirani simbolički sustavi napuštani nakon nekog vremena od same zajednice za koju su bili projektirani, razlog tomu se uočava upravo u izostanku cjelovitih metoda istraživanja zatečenog identiteta zajednice u takvim projektima. Zato se kroz pojam i praksu identitetskog sustava u članku nudi kritika postojeće metode brandinga, a u svrhu zasnivanja dugoročno produktivnih sustava komuniciranja koji će se primarno reflektirati na poboljšanje društvenih procesa u zajednici a potom i na užu i širu ciljanu okolinu.

Ključne riječi
brand; identitetski sustav; zajednica; komunikacija; kultura

Hrčak ID: 61454

URI
https://hrcak.srce.hr/61454

[engleski]

Posjeta: 2.754 *