Izvorni znanstveni članak
ULOGA UDŽBENIKA IZ PRIRODE I DRUŠTVA U POTICANJU KOMPETENCIJA UČENIKA
Edita Borić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Alma Škugor
; Učiteljski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Novi se kurikulumski pristup temelji na razvoju učeničkih kompetencija, što je u
skladu s europskim obrazovnim politikama. Reprodukcija znanja zamijenjena je različitim
razinama obrazovnih postignuća, što se reflektira na razvoj kompetencija. Iako učitelji
različitim nastavnim sredstvima, strategijama i metodičkim scenarijima potiču razvoj
kompetencija, udžbenik je i dalje svakodnevno prisutan u nastavnom procesu. Iz tog su
razloga udžbenici i radne bilježnice predmet interesa našeg istraživanja. Cilj je provedenoga
istraživanja bio utvrditi koje razine znanja pomoću pitanja za vježbanje, ponavljanje i
provjeravanje potiču udžbenici i radne bilježnice iz Prirode i društva za 3. razred osnovne
škole. Analiza je pitanja u istima provedena prema Bloomovoj taksonomiji. Rezultati su
istraživanja ukazali na činjenicu da se analizirani udžbenici i radne bilježnice međusobno
značajno ne razlikuju u zastupljenosti pojedinih kognitivnih razina, kao i na neravnomjernu
zastupljenost pitanja po pojedinim razinama te na najveću zastupljenost pitanja na nižim
kognitivnim razinama.
Ključne riječi
Priroda i društvo; udžbenici; radne bilježnice; 3. razred; razine obrazovnih postignuća; kognitivna domena učenja; Bloomova taksonomija
Hrčak ID:
77322
URI
Datum izdavanja:
6.12.2011.
Posjeta: 3.983 *