Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

INTEGRACIJSKE MOGUĆNOSTI SLIKOVNICE U NASTAVI MATERINSKOGA JEZIKA

Marinko Lazzarich ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za Učiteljski studij, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 314 Kb

str. 61-81

preuzimanja: 2.032

citiraj


Sažetak

Riječka spisateljica Ljubica Kolarić-Dumić ponudila je u svojoj slikovnici Ja se
mraka ne bojim osebujan pokušaj prevladavanja straha i nemoći. Potaknut primjerenim
estetskim dosegom i humanom porukom netipične stihovane uspavanke, autor teksta
propituje mogućnost njezine uporabe u nastavi početnoga čitanja i pisanja u nižim razredima
osnovne škole, posebice u okviru interpretativnoga sustava lektire. Uz predstavljanje
stvaralaštva Ljubice Kolarić-Dumić, u teorijskom se dijelu raspravlja o problemu čitanja i
literarnoj komunikaciji u nastavi, a u empirijskom su dijelu prikazane konceptualne osnove
istraživanja učeničke recepcije slikovnice Ja se mraka ne bojim. Istraživanje je provedeno u
sedam županija – 9 gradskih i 7 prigradskih osnovnih škola, na uzorku od 986 učenika
razredne nastave. Dobiveni rezultati pokazuju kako priča djeluje poticajno i daju smjernice za
prevladavanje neugodnih iskustava. Slikovnica poetskoga tipa Ljubice Kolarić-Dumić nadaje
se kao poticajan lingvometodički predložak ne samo u funkciji razvoja rane pismenosti već i
estetskoga sazrijevanja malih čitatelja.

Ključne riječi

slikovnica, komunikacijske kompetencije, Ljubica Kolarić-Dumić, literarna komunikacija, korelacijsko-integracijski pristup

Hrčak ID:

77323

URI

https://hrcak.srce.hr/77323

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.012 *