Izvorni znanstveni članak
Procjena emocionalnoga razvoja predškolskog djeteta i osobnost roditelja
Davor Mikas
; Dječji vrtić "Cvrčak", Solin, Hrvatska
Sažetak
: Važne informacije o djetetovu razvoju mogu se dobiti od njegovih roditelja. U ovom smo radu istražili utjecaj različitih dimenzija osobnosti roditelja na karakter procjene djetetova razvoja. Uspoređene su osobnosti roditelja djece koja trebaju stručnu pomoć s osobnostima roditelja djece koja takvu pomoć ne trebaju.
Istraživanje je obuhvatilo 150 roditelja djece predškolske dobi iz dječjih vrtića „Cvrčak“ u Solinu i „Grigor Vitez“ u Splitu.
U tu svrhu upotrijebljeni su upitnici – Profil indeks emocija / Emotions Profile Index / PIE (R. Plutchik, R., Kellerman, H.) i Eysenckov upitnik osobnosti / Eysenck Personality Questionnaire – Adult / EPQ (Eysenck, H. J., Eysenck Sybil, B.).
Nije evidentirana značajnija razlika u većini varijabli PIE-a između roditelja djece ispitivanih skupina. Uočena razlika vezana uz spol roditelja odnosi se na varijable nekontroliranost i deprivacija.
Postignuti rezultati na EPQ-u pokazuju kako roditelji djece koja trebaju stručnu pomoć, bez obzira na spol, u prosjeku postižu viši rezultat na P-skali. Na skali neuroticizma, N-skali, majke su u prosjeku postigle značajno viši rezultat nego očevi.
Ključne riječi
PIE; EPQ; osobnost roditelja; emocionalni problemi; problemi ponašanja; slaganje među procjeniteljima; predškolsko dijete
Hrčak ID:
82343
URI
Datum izdavanja:
31.3.2010.
Posjeta: 1.816 *