hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Zadovoljstvo i sreća učitelja

Sanja Mihaliček ; Osnovna škola Jurja Habdelića, Velika Gorica

Puni tekst: hrvatski, pdf (193 KB) str. 389-402 preuzimanja: 1.747* citiraj
APA 6th Edition
Mihaliček, S. (2011). Zadovoljstvo i sreća učitelja. Napredak, 152 (3-4), 389-402. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82782
MLA 8th Edition
Mihaliček, Sanja. "Zadovoljstvo i sreća učitelja." Napredak, vol. 152, br. 3-4, 2011, str. 389-402. https://hrcak.srce.hr/82782. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Mihaliček, Sanja. "Zadovoljstvo i sreća učitelja." Napredak 152, br. 3-4 (2011): 389-402. https://hrcak.srce.hr/82782
Harvard
Mihaliček, S. (2011). 'Zadovoljstvo i sreća učitelja', Napredak, 152(3-4), str. 389-402. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82782 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Mihaliček S. Zadovoljstvo i sreća učitelja. Napredak [Internet]. 2011 [pristupljeno 28.11.2021.];152(3-4):389-402. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82782
IEEE
S. Mihaliček, "Zadovoljstvo i sreća učitelja", Napredak, vol.152, br. 3-4, str. 389-402, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82782. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Ljudi se postupno odgajaju u pogledu onoga što mogu očekivati od posla i to putem različitih društvenih čimbenika kao što su dom, škola, zajednica i mediji, pa tako i učitelji. U posljednjih nekoliko godina zamijećen je trend napuštanja učiteljske profesije u Hrvatskoj pa je iz toga razloga pitanje „što to učitelje čini sretnima?“ vrlo intrigantno. Učiteljeva uloga u društvenom okruženju je nezaobilazna. Moderni učitelj ima široki raspon zadataka koje treba realizirati, a koje od njega zahtijeva moderna škola. No, da bi učitelj mogao
udovoljavati brojnim složenim zadacima, za to ga treba osposobiti i prije svega stimulirati na adekvatnoj razini. Veliki dio svoga vremena provodimo na radnom mjestu pa je jako važno kako se na poslu osjećamo. Zadovoljstvo poslom izravno je povezano sa životnim zadovoljstvom. Najbolji prediktori zadovoljstva životom su smislen i angažiran život. Ukoliko smo zadovoljni poslom – kreativniji smo, boljih smo odnosa s drugima i bolje donosimo odluke i rješavamo probleme. Zato je jako važno kako se učiteljsko zadovoljstvo poslom može povećati. Ukoliko pojedinac uspije u svom poslu pronaći nešto
što pridonosi dobrobiti drugih – njegovo zadovoljstvo poslom koji obavlja, a i općenito životom će se povećati. Tri su područja u kojima pozitivna psihologija može dati svoj doprinos: pristup poslu temeljen na ljudskim snagama, pozitivni psihološki kapital i pozitivno vođenje. Razina učiteljevog entuzijazma i posvećenosti radu jedan je od najvažnijih čimbenika koji utječu na njegovo zadovoljstvo poslom. Poticajno nastavno ozračje, kreativnost u radu, primjena suvremenih strategija u nastavi, vedro ozračje, humor u nastavi i prakticiranje
kritičkog mišljenja pridonose kvaliteti nastave, te dobrobiti i sreći učitelja. U radu se raspravlja o tome što to još pridonosi psihološkoj dobrobiti učitelja i što ih to čini sretnima i zadovoljnima.

Ključne riječi
učitelji; zadovoljstvo poslom i životom; sreća

Hrčak ID: 82782

URI
https://hrcak.srce.hr/82782

[engleski]

Posjeta: 3.438 *