Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Integrirana nastava — prijedlog integracije u početnoj nastavi matematike

Draženka Skupnjak ; VII. osnovna škola Varaždin


Puni tekst: hrvatski pdf 889 Kb

verzije

str. 260-270

preuzimanja: 2.996

citiraj


Sažetak

Iako u našoj školskoj praksi još uvijek prevladava predmetno-satna organizacija rada, sve više je nastojanja da se, poštujući zakonitosti djetetova razvitka, suvremena nastava prilagodi procesu njegova učenja. Jedan od takvih organizacijskih oblika rada koji poštuje cjelovitost učenikove svijesti i doživljaja svijeta koji ga okružuje jest integrirana nastava. Temelj integrirane nastave je tematsko poučavanje čije polazište je zajednička tema koja se proučava s različitih gledišta. Osim što sjedinjuje sadržaje poučavanja, posebnost takve nastave jest i organizacija aktivnosti učenika tijekom nastavnog dana kroz nastavne etape različitog trajanja, čime se u potpunosti odstupa od predmetno-satnog sustava. Budući da je početna nastava matematike u neraskidivoj vezi s ostalim odgojno-obrazovnim područjima, razumljivo je da se i ona može “ukomponirati” u integriranu nastavu pazeći pritom da povezanost s ostalim sadržajima bude stvarna, a ne umjetno stvorena. Primjer takve tematske povezanosti početne nastave matematike sa sadržajima drugih predmeta jest utvrđivanje odnosa među predmetima u prostoru.

Ključne riječi

predmetno-satna organizacija rada; suvremena nastava; integrirana nastava; tematsko poučavanje; početna nastava matematike

Hrčak ID:

82803

URI

https://hrcak.srce.hr/82803

Datum izdavanja:

15.4.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.934 *