Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

ODNOS ŠKOLSKOG USPJEHA I SOCIJALNIH VJEŠTINA KOD UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE

Vesna Buljubašić Kuzmanović orcid id orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska
Tanja Botić


Puni tekst: hrvatski pdf 238 Kb

str. 38-53

preuzimanja: 1.293

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 238 Kb

str. 53-54

preuzimanja: 2.728

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 238 Kb

str. 54-54

preuzimanja: 972

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada ispitati odnos školskog uspjeha i socijalnih vještina kod učenika osnovne škole (5. i 7. razred, N=211) te utvrditi koliko se kvaliteta razvijenosti socijalnih vještina manifestira na školski uspjeh, uvažavajući spol i dob učenika. Prosječni rezultati istraživanja na deskriptivnoj razini daju naznake da su socijalne vještine i školski uspjeh povezani, o čemu govore i nalazi drugih autora (Dautović, 2007), odnosno da ispitani učenici koji svoje socijalne vještine procjenjuju pozitivno, te ih smatraju poželjnima i primjereno razvijenima, prolaze i s boljim školskim uspjehom. Isto tako, djevojčice u prosjeku postižu bolji školski uspjeh i pozitivnije od dječaka procjenjuju razvijenost svojih socijalnih vještina, ali na pojedinačnoj razini, unutar dobi, spola i školskog uspjeha pojavljuju se i odstupanja koja nisu zanemariva. Stoga školski uspjeh kao mogući prediktor razvijenosti socijalnih vještina unutar dobi i spola traži daljnja istraživanja primjerenim instrumentima i statističkim postupcima.

Ključne riječi

socijalne vještine, školski uspjeh, učenici, spol i dob

Hrčak ID:

83154

URI

https://hrcak.srce.hr/83154

Posjeta: 6.794 *