Prethodno priopćenje
ODNOS ŠKOLSKOG USPJEHA I SOCIJALNIH VJEŠTINA KOD UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE
Vesna Buljubašić Kuzmanović
orcid.org/0000-0003-0039-0697
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska
Tanja Botić
Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati odnos školskog uspjeha i socijalnih vještina kod učenika
osnovne škole (5. i 7. razred, N=211) te utvrditi koliko se kvaliteta razvijenosti socijalnih
vještina manifestira na školski uspjeh, uvažavajući spol i dob učenika. Prosječni rezultati
istraživanja na deskriptivnoj razini daju naznake da su socijalne vještine i školski uspjeh
povezani, o čemu govore i nalazi drugih autora (Dautović, 2007), odnosno da ispitani učenici
koji svoje socijalne vještine procjenjuju pozitivno, te ih smatraju poželjnima i primjereno
razvijenima, prolaze i s boljim školskim uspjehom. Isto tako, djevojčice u prosjeku postižu
bolji školski uspjeh i pozitivnije od dječaka procjenjuju razvijenost svojih socijalnih vještina,
ali na pojedinačnoj razini, unutar dobi, spola i školskog uspjeha pojavljuju se i odstupanja
koja nisu zanemariva. Stoga školski uspjeh kao mogući prediktor razvijenosti socijalnih
vještina unutar dobi i spola traži daljnja istraživanja primjerenim instrumentima i statističkim
postupcima.
Ključne riječi
socijalne vještine; školski uspjeh; učenici; spol i dob
Hrčak ID:
83154
URI
Datum izdavanja:
11.6.2012.
Posjeta: 10.040 *