Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

OSPOSOBLJAVANJE NASTAVNIKA ZA PROVOĐENJE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA GRAĐANSTVO

Marina Diković ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Odjel za studij na talijanskom jeziku


Puni tekst: hrvatski pdf 232 Kb

str. 11-24

preuzimanja: 1.546

citiraj


Sažetak

Obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika za rad u području odgoja i
obrazovanja za građanstvo oslanja se na ideju cjeloživotnog, aktivnog i kritičkog učenja, na
usvajanje i prenošenje znanja i vještina te na argumentirano zastupanje osobnih stavova.
Osposobljavanje nastavnika za rad u području odgoja i obrazovanja za građanstvo može se
promatrati kroz: (1) obrazovanje u okviru formalnog obrazovanja (nastavnički studiji) te (2)
stručno osposobljavanje kroz cjeloživotno učenje.
U ovom se radu analizira osposobljavanje nastavnika u kontekstu njihovog stručnog
usavršavanja. Analizirani primjeri odabranih europskih i tranzicijskih zemalja pokazuju da se
nastavnici za rad u području odgoja i obrazovanja za građanstvo najčešće usavršavaju na
poseban način. Ministarstva, agencije i druge ustanove organiziraju seminare i pripremaju
materijal koji će nastavnicima pomoći u provođenju odgoja i obrazovanja za građanstvo jer
jedino kompetentan nastavnik može osigurati njegovo kvalitetno provođenje.

Ključne riječi

odgoj i obrazovanje za građanstvo, osposobljavanje nastavnika, cjeloživotno učenje, znanja, vještine i stavovi

Hrčak ID:

77317

URI

https://hrcak.srce.hr/77317

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.667 *