Izvorni znanstveni članak
INTEGRACIJSKE MOGUĆNOSTI SLIKOVNICE U NASTAVI MATERINSKOGA JEZIKA
Marinko Lazzarich
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za Učiteljski studij, Hrvatska
Sažetak
Riječka spisateljica Ljubica Kolarić-Dumić ponudila je u svojoj slikovnici Ja se
mraka ne bojim osebujan pokušaj prevladavanja straha i nemoći. Potaknut primjerenim
estetskim dosegom i humanom porukom netipične stihovane uspavanke, autor teksta
propituje mogućnost njezine uporabe u nastavi početnoga čitanja i pisanja u nižim razredima
osnovne škole, posebice u okviru interpretativnoga sustava lektire. Uz predstavljanje
stvaralaštva Ljubice Kolarić-Dumić, u teorijskom se dijelu raspravlja o problemu čitanja i
literarnoj komunikaciji u nastavi, a u empirijskom su dijelu prikazane konceptualne osnove
istraživanja učeničke recepcije slikovnice Ja se mraka ne bojim. Istraživanje je provedeno u
sedam županija – 9 gradskih i 7 prigradskih osnovnih škola, na uzorku od 986 učenika
razredne nastave. Dobiveni rezultati pokazuju kako priča djeluje poticajno i daju smjernice za
prevladavanje neugodnih iskustava. Slikovnica poetskoga tipa Ljubice Kolarić-Dumić nadaje
se kao poticajan lingvometodički predložak ne samo u funkciji razvoja rane pismenosti već i
estetskoga sazrijevanja malih čitatelja.
Ključne riječi
slikovnica; komunikacijske kompetencije; Ljubica Kolarić-Dumić; literarna komunikacija; korelacijsko-integracijski pristup
Hrčak ID:
77323
URI
Datum izdavanja:
6.12.2011.
Posjeta: 4.144 *