Izvorni znanstveni članak
Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu
Vlatka Domović
orcid.org/0000-0001-5794-6786
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Jasna Martinko
; Agencija za obrazovanje odraslih
Lana Jurčec
orcid.org/0000-0002-3603-0776
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
U radu se analiziraju rezultati istraživanja sagorijevanja na poslu osnovnoškolskih učitelja/ica. Analiza se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja na uzorku od 229 učitelj/ica iz 19 osnovnih škola s područja 17 županija u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem se nastojalo utvrditi kako hrvatski osnovnoškolski učitelji/ce procjenjuju stupanj profesionalnog sagorijevanja s obzirom na demografske čimbenike, procjenu samopoštovanja i mjesto rada unutar škole (razredna/predmetna nastava). U istraživanju je korištena Skala profesionalnog sagorijevanja (MBI-NL-ES, Schaufeli, Daamen, i Van Mierlo, 1994.) te Skala procjene samopoštovanja (SES, Rosenberg,1965.), a prikupljeni su i podaci o demografskim karakteristikama ispitanika. Analizirani rezultati pokazuju da su osobne karakteristike pojedinca (biografske značajke) i njegova procjena samopoštovanja povezane sa sva tri aspekta profesionalnog sagorijevanja: emocionalnom iscrpljenošću, depersonalizacijom i osobnim postignućem.
Ključne riječi
sagorijevanje na poslu; osnovnoškolski učitelji/ce; samopoštovanje; emocionalna iscrpljenost; depersonalizacija; osobno postignuće
Hrčak ID:
82673
URI
Datum izdavanja:
15.10.2010.
Posjeta: 5.035 *