Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Psihosocijalne determinante školskih izostanaka

Marina Markuš ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, PISA centar


Puni tekst: hrvatski pdf 177 Kb

str. 154-167

preuzimanja: 773

citiraj


Sažetak

Cilj provedenog istraživanja bio je analizirati školske izostanke s obzirom na spol, školski uspjeh, obrazovanje majke i percepciju osobne nekompetentnosti uz poseban osvrt na mišljenje učenika o izostancima. Pretpostavili smo da će djevojke, učenici s boljim školskim uspjehom, učenici obrazovanijih majki te učenici koji sebe percipiraju kompetentnijima manje izostajati, a imat će i manje neopravdanih izostanaka. Od navedenih varijablâ samo je školski uspjeh značajno negativno povezan s brojem izostanaka, osobito neopravdanih. Diskriminacijska analiza pokazala je da se na temelju školskog uspjeha može predviđati koji će učenici imati neopravdane izostanke. Ispitivanjem učeničke percepcije izostanaka dobiveno je da učenici najčešće izostaju zbog straha od ispitivanja ili loše ocjene te zbog preopterećenosti gradivom. Mogućnost smanjenja izostanaka vide u povećanju kvalitete i zanimljivosti nastave te u smanjenju količine gradiva i čestoće ispitivanja.

Ključne riječi

Obrazovanje majke; percepcija osobne nekompetentnosti; školski izostanci; školski uspjeh

Hrčak ID:

82797

URI

https://hrcak.srce.hr/82797

Datum izdavanja:

15.4.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.832 *