Stručni rad
Ispravljanje i ocjenjivanje, ispravak školske zadaće
Vesna Nosić
orcid.org/0000-0003-0293-2525
; Gimnazija “Matija Mesić”, Slavonski Brod
Sažetak
U članku se govori o ispravljanju i ocjenjivanju te ispravku školske zadaće iz hrvatskoga jezika. Školska zadaća slika je učenikove pismenosti. Nastavnikova dužnost je zadaću pažljivo pročitati, ispraviti pogreške i zadaću objektivno ocijeniti. U školskoj zadaći pojavljuju se dvije vrste pogrešaka: jezične i nejezične. Stručno, objektivno i pravedno ocijeniti školsku zadaću nije ni jednostavno ni lako. Nastavnik treba savršeno poznavati sve jezične norme i aktualne jezične priručnike. Ocjenjivanje školske zadaće može biti analitičko ili sumarno. Na satu ispravka školske zadaće učenici najprije napišu ispravak zadaće slijedeći nastavnikove upute. Nakon toga nastavnik na ploči (ili prethodno na grafoprozirnici) napiše primjere jezičnih grešaka koje je uočio ispravljajući sastavke jednog razrednog odjela, a učenici ih prepisuju u bilježnicu za školski rad i pišu pravilna rješenja. I ispravljene školske zadaće nastavnik treba pažljivo pregledati, a učenici na nekom sljedećem nastavnom satu napisati ispravak ispravka.
Ključne riječi
ispravak školske zadaće; jezične i nejezične pogreške; znakovi za obilježavanje pogrešaka; ocjenjivanje školske zadaće; ispravak ispravka školske zadaće; ocjenjivački kriteriji
Hrčak ID:
82862
URI
Datum izdavanja:
15.1.2012.
Posjeta: 27.027 *