Stručni rad
USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU
Dubravka Šimunović
orcid.org/0000-0003-0047-0734
; Zdravstveno veleučilište, Zagreb, Hrvatska
Vesna Truk
orcid.org/0009-0003-1615-6261
; Zdravstveno veleučilište, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Učiteljski stres diljem svijeta fenomen je koji se povezuje s teškoćama
zapošljavanja, zdravlja i zadržavanja nastavnika koje su svojstvene samoj vrsti posla,
individualnoj kognitivnoj ranjivosti i sistemskim čimbenicima. Postoje međutim praznine u
našem razumijevanju učiteljskog stresa, osobito u pogledu učinkovite intervencije. NIOSHmodel
stresa na poslu pojašnjava utjecaj stresa na zdravlje zaposlenika. Trenutna baza
istraživanja nije primjerena da bi se omogućili učinkoviti programi za smanjenje stresa kod
nastavnika. Istraživanja su pokazala da je nastavnički stres pouzdano povezan s brojnim
varijablama, uključujući i one svojstvene samoj vrsti posla, individualnoj kognitivnoj
ranjivosti i sistemskim čimbenicima.
Uslijed navedenoga nameće se potreba za uvođenjem redovitih i učinkovitih oblika
intervencije kojima bi se smanjila sve veća pojavnost stresa u učiteljskom zanimanju.
Ključne riječi
učiteljski stres; NIOSH-model stresa; kognitivna ranjivost; sistemski čimbenici
Hrčak ID:
84272
URI
Datum izdavanja:
11.6.2012.
Posjeta: 2.679 *