Izlaganje sa skupa
Bioetičko obrazovanje u srednjoj školi
Nataša Vulić
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Otkako je u srednjoškolsko obrazovanje Republike Hrvatske 2002. godine uveden novi program etike, u III. godini učenja obrađuje se bioetika. Cilj bioetičke edukacije upoznavanja je učenika s bioetičkim predmetnim područjem i osposobljavanje za kreativno dijaloško sudjelovanje u artikuliranju i rješavanju moralnih dilema.
Okvir poduke utvrđen je s pet nastavnih cjelina:
– Čovjek u cjelini života
– Bioetika kao odgovor
– Ekologija i zaštita okoliša
– Bioetika i biologijske znanosti
– Medicinska bioetika,
a kompetencije učenika ostvaruju se u području univerzalnog, kao području koje obuhvaća sve ljude i području pluriperspektivnosti koja obuhvaća dijaloge svih relevantnih pristupa. Iako je bioetičko obrazovanje u gimnazijama uokvireno u jednom godištu, a u strukovnom školstvu i manje, ono je temelj za identificiranje egzistencijalnih pitanja prirode i čovjeka i ovladavanja metodama vođenja dijaloga u različitim stajalištima. Osobitost ovog programa je u mogućnosti da nastavnici i učenici kreiraju stajališta u moralnim
dilemama svijeta koji ih okružuje. To je i program koji pretpostavlja poznavanje povijesnog konteksta različitih stajališta i program prevođenja na jezik suvremenih moralnih prosudbi.
Srednjoškolska dob vrijeme je kada pitanja prirodnih prava i prava dostignutih civilizacijskim tijekovima, dolaze na propitivanje i prosudbu, te zaslužuju mjesto u odgoju i obrazovanju. Mi se nadamo da je navedeni okvir bioetičkog obrazovanja za to dostatan i da je ponuda pojmova i nastavnih sadržaja u tom okviru poticaj za postizavanje ciljnih postignuća.
Ključne riječi
Hrčak ID:
87420
URI
Datum izdavanja:
2.4.2012.
Posjeta: 2.217 *