Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Implicitne teorije inteligencije kod djece predškolske dobi

Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Ranka Đunđenac ; Dječji vrtić »Ivanić-Grad«, Ivanić-Grad, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.396 Kb

str. 6-24

preuzimanja: 1.259

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.396 Kb

str. 6-24

preuzimanja: 390

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati kakve implicitne teorije inteligencije imaju djeca predškolske dobi. Osim opisa implicitnih teorija inteligencije kod predškolaca, cilj je bio provjeriti razlike u zastupljenosti pojedinačnih kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije u odgovorima predškolske djece. U ispitivanju su sudjelovala 93 predškolska djeteta, koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u dobnom rasponu od 4.-7. godine života i to oba spola. Glavni nalaz istraživanja je da je očekivano utvrđena neravnomjerna zastupljenost odgovora u pojedinim kognitivnim i nekognitivnim kategorijama uz izrazitu dominaciju nekognitivnih odgovora kod apstraktnih a posebno kod konkretnih pitanja postavljenih djeci. To se reflektira i u većem broju statistički značajnih razlika osobito vezanih uz kategoriju S (socijalne vještine i osobine ličnosti). Pokazalo se da socijalne (ali ne i verbalne) vještine statistički značajno prevladavaju u dječjim opisima inteligencije.

Ključne riječi

kognitivne kategorije; predškolska djeca; zastupljenost

Hrčak ID:

104577

URI

https://hrcak.srce.hr/104577

Datum izdavanja:

29.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.330 *