Izvorni znanstveni članak
Implicitne teorije inteligencije kod djece predškolske dobi
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Ranka Đunđenac
; Dječji vrtić »Ivanić-Grad«, Ivanić-Grad, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati kakve implicitne teorije inteligencije imaju djeca predškolske dobi. Osim opisa implicitnih teorija inteligencije kod predškolaca, cilj je bio provjeriti razlike u zastupljenosti pojedinačnih kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije u odgovorima predškolske djece. U ispitivanju su sudjelovala 93 predškolska djeteta, koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u dobnom rasponu od 4.-7. godine života i to oba spola. Glavni nalaz istraživanja je da je očekivano utvrđena neravnomjerna zastupljenost odgovora u pojedinim kognitivnim i nekognitivnim kategorijama uz izrazitu dominaciju nekognitivnih odgovora kod apstraktnih a posebno kod konkretnih pitanja postavljenih djeci. To se reflektira i u većem broju statistički značajnih razlika osobito vezanih uz kategoriju S (socijalne vještine i osobine ličnosti). Pokazalo se da socijalne (ali ne i verbalne) vještine statistički značajno prevladavaju u dječjim opisima inteligencije.
Ključne riječi
kognitivne kategorije; predškolska djeca; zastupljenost
Hrčak ID:
104577
URI
Datum izdavanja:
29.6.2013.
Posjeta: 3.330 *