Skip to the main content

Preliminary communication

Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika

Vesna Bedeković ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici


Full text: croatian pdf 203 Kb

versions

page 139-149

downloads: 2.250

cite

Full text: english pdf 111 Kb

versions

page 150-150

downloads: 173

cite

Full text: german pdf 111 Kb

versions

page 151-151

downloads: 197

cite


Abstract

Susreti različitih kultura u suvremenom svijetu zbivaju se gotovo svakog trena u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja. Međusobni kontakti pripadnika različitih kultura podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma koji se javlja kao moguće rješenje za kvalitetan suživot u multikulturalnom društvu. Polazeći od realnosti da škole postaju stjecištima različitih kultura i jezika, razvoj odnosa prema kulturno drukčijim učenicima postaje ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. Trajna potreba za prilagodbom europskog prostora obrazovanja, koji nastoji stvoriti konkurentnost i sposobnost djelotvornog odgovora na izazove globalizacijskih procesa, implicira kompetencijski pristup temeljen na ishodima učenja kao osnovne polaznice obrazovanja budućih nastavnika od kojih se očekuje da budu moderatori interkulturalnih odnosa, dok jačanje interkulturalnog identiteta i razvijanje interkulturalne kompetencije čine nezaobilazne sastavnice cjeloživotnog obrazovanja nastavnika prilagođenog potrebama i izazovima suvremenog društva.

Keywords

multikulturalno društvo; interkulturalizam; interkulturalni identitet; interkulturalna kompetencija; cjeloživotno obrazovanje nastavnika

Hrčak ID:

118084

URI

https://hrcak.srce.hr/118084

Publication date:

23.5.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.519 *