Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika

Vesna Bedeković ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici


Puni tekst: hrvatski pdf 203 Kb

verzije

str. 139-149

preuzimanja: 2.250

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 111 Kb

verzije

str. 150-150

preuzimanja: 173

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 111 Kb

verzije

str. 151-151

preuzimanja: 197

citiraj


Sažetak

Susreti različitih kultura u suvremenom svijetu zbivaju se gotovo svakog trena u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja. Međusobni kontakti pripadnika različitih kultura podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma koji se javlja kao moguće rješenje za kvalitetan suživot u multikulturalnom društvu. Polazeći od realnosti da škole postaju stjecištima različitih kultura i jezika, razvoj odnosa prema kulturno drukčijim učenicima postaje ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. Trajna potreba za prilagodbom europskog prostora obrazovanja, koji nastoji stvoriti konkurentnost i sposobnost djelotvornog odgovora na izazove globalizacijskih procesa, implicira kompetencijski pristup temeljen na ishodima učenja kao osnovne polaznice obrazovanja budućih nastavnika od kojih se očekuje da budu moderatori interkulturalnih odnosa, dok jačanje interkulturalnog identiteta i razvijanje interkulturalne kompetencije čine nezaobilazne sastavnice cjeloživotnog obrazovanja nastavnika prilagođenog potrebama i izazovima suvremenog društva.

Ključne riječi

multikulturalno društvo; interkulturalizam; interkulturalni identitet; interkulturalna kompetencija; cjeloživotno obrazovanje nastavnika

Hrčak ID:

118084

URI

https://hrcak.srce.hr/118084

Datum izdavanja:

23.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.519 *