Izvorni znanstveni članak
Primjerenost sadržaja socijalnopedagoških intervencija potrebama djece i mladih s poremećajima u ponašanju
Dejana Bouillet
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Slobodan Uzelac
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Dora Dodig
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Rad je usmjeren analizi primjerenosti sadržaja socijalnopedagoških intervencija potrebama djece i mladih ljudi s poremećajima u ponašanju, a temelji se na rezultatima istraživanja “Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj”, koje je provedeno 2008. godine na uzorku od 173 socijalna pedagoga koji sudjeluju u sustavu intervencija namijenjenih ovoj skupini djece i mladih. Pritom se polazi od definicije prema kojoj socijalnopedagoške intervencije podrazumijevaju stručnu pomoć u odgoju koja se, ovisno o postojećem poremećaju u ponašanju i/ili riziku, provodi putem socijalnog i pedagoškog vođenja djece i mladih, ali i društvenih skupina kojima pripadaju. U radu autori nastoje odgovoriti na pitanje o povezanosti strukture i sadržaja socijalnopedagoških intervencija sa specifičnim problemima u socijalnom funkcioniranju njihovih korisnika. Posebna je pozornost posvećena pronalaženju veza između problema u socijalnom funkcioniranju djece i mladih s (a) razinom intervencije u kojoj sudjeluju, (b) načinom na koji su u intervenciju uključeni i (c) zastupljenošću pojedinih sadržaja u socijalnopedagoškoj intervenciji (individualni rad s korisnikom, grupni rad s korisnikom, rad s članovima obitelji, edukacija osoba koje sudjeluju u odgoju korisnika i dr.). Zaključno, autori nude vlastito viđenje potreba i mogućnosti širenja fleksibilnosti intervencija namijenjenih ovoj ranjivoj društvenoj skupini.
Ključne riječi
socijalnopedagoške intervencije; djeca i mladi s poremećajima u ponašanju
Hrčak ID:
118105
URI
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Posjeta: 4.007 *