Pregledni rad
Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja
Zvonimir Komar
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 833 Kb
str. 127-136
preuzimanja: 3.553
citiraj
APA 6th Edition
Komar, Z. (2008). Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 127-136. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118201
MLA 8th Edition
Komar, Zvonimir. "Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 2, 2008, str. 127-136. https://hrcak.srce.hr/118201. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Komar, Zvonimir. "Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 5, br. 2 (2008): 127-136. https://hrcak.srce.hr/118201
Harvard
Komar, Z. (2008). 'Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 5(2), str. 127-136. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118201 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Komar Z. Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 27.11.2024.];5(2):127-136. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118201
IEEE
Z. Komar, "Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 2, str. 127-136, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118201. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 482 Kb
str. 137-137
preuzimanja: 410
citiraj
APA 6th Edition
Komar, Z. (2008). Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 127-136. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118201
MLA 8th Edition
Komar, Zvonimir. "Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 2, 2008, str. 127-136. https://hrcak.srce.hr/118201. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Komar, Zvonimir. "Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 5, br. 2 (2008): 127-136. https://hrcak.srce.hr/118201
Harvard
Komar, Z. (2008). 'Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 5(2), str. 127-136. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118201 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Komar Z. Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 27.11.2024.];5(2):127-136. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118201
IEEE
Z. Komar, "Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 2, str. 127-136, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118201. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 484 Kb
str. 138-138
preuzimanja: 326
citiraj
APA 6th Edition
Komar, Z. (2008). Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 5 (2), 127-136. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118201
MLA 8th Edition
Komar, Zvonimir. "Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 5, br. 2, 2008, str. 127-136. https://hrcak.srce.hr/118201. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Komar, Zvonimir. "Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 5, br. 2 (2008): 127-136. https://hrcak.srce.hr/118201
Harvard
Komar, Z. (2008). 'Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 5(2), str. 127-136. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118201 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Komar Z. Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 27.11.2024.];5(2):127-136. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118201
IEEE
Z. Komar, "Pedagogija kao sustavna znanost obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.5, br. 2, str. 127-136, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118201. [Citirano: 27.11.2024.]
Sažetak
Pedagogija shvaćena kao znanost koja se ne može temeljiti na pojmu funkcioniranja, pozitivizmu ili pragmatizmu, iziskuje utemeljenost putem samoevidentnog općeg pojma, koji u smislu ishodišta i svrhe omogućuje konzistentnu cjelinu znanosti. Rad prije svega ima intenciju sustavno misliti o takvom samo-utemeljenom, te u bitnom smislu samosvrhovitom pojmu, koji bi mogao biti i sabiralište i temelj pedagogijske znanosti kao sustava. Kao toj intenciji primjeren pojam istražuje se pojam obrazovanja, do kojeg se kao primjerenog zadaći dolazi putem razmišljanja o biti bića čovjek, koje se uzima kao mjerilo valjanog pedagoškog procesa. S druge strane, u odnosu spram cjelokupnog čovjekova realiteta i konteksta obrazovanja, mišljenje nužno navodi na pitanje autonomije i heteronomije pedagogije. U beskonačnom usitnjavanju znanosti, koje se može događati u slučaju kada je znanost okrenuta prema van pa svoju logiku uzima iz „ozbiljenog bitka“, nužno dolazi do znanstvene heteronomije. Rad pokušava pokazati zašto je pitanje autonomnosti jedno od ključnih pitanja pedagogije temeljene na humanistički pojmljenom pedagoškom procesu. Dalje, s obzirom na samoutemeljenost, autonomnost i izviđenu nužnu pripadnost biću čovjek pokušava se sagledati omogućuje li pojam obrazovanja i na koji način pedagogijsku znanost kao sustav. U daljnjem istraživanju obrazlaže se ontološki primat pojma obrazovanja nad zbivanjem obrazovanja, uz dodatno isticanje bitne povezanosti tih razina postojanja. Izlazište rada je ekspliciranje sustavne naravi pedagogije kao znanosti te naznaka mogućeg aktualiziranog izvoda sustava kroz odnos općeg i posebnog.
Ključne riječi
pedagogija; obrazovanje; pojam; sustav; biće čovjek; autonomija
Hrčak ID:
118201
URI
https://hrcak.srce.hr/118201
Datum izdavanja:
23.12.2008.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 8.182
*