Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Vršnjačka interakcija u kontekstu rješavanja spoznajnog zadatka

Stanislava Irović ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 1.578 Kb

str. 36-43

preuzimanja: 809

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 492 Kb

str. 44-44

preuzimanja: 199

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 492 Kb

str. 45-45

preuzimanja: 182

citiraj


Sažetak

U radu se analizira dijadna interakcija vršnjaka (djece predškolske dobi) u procesu suradničkog rješavanja spoznajnog zadatka. Priroda vršnjačke kolaboracije propituje se na temelju uvida u dječje radnje, klasificirane prema funkcijama kognitivne ili socijalne regulacije. Sklopovi solitarnih i interakcijskih radnji analiziraju se na razini uzorka kao cjeline, na razini dijada te u izvedbi pojedine djece. Rezultati istraživanja pružaju uvid u prirodu interakcije djece predškolske dobi pri rješavanju spoznajnog zadatka, u dijadama partnera ujednačene ili različite razine kompetencije. Spoznaje o vršnjačkoj interakciji kao “poligonu” za razvoj djetetovih kognitivnih sposobnosti i socijalnih vještina mogu poslužiti u gradnji učinkovitije odgojne prakse predškolskih učitelja.

Ključne riječi

vršnjačka interakcija; vršnjak – poučavatelj; suradničko učenje; intersubjektivitet; sociokognitivni konflikt

Hrčak ID:

118273

URI

https://hrcak.srce.hr/118273

Datum izdavanja:

23.5.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.275 *