Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja

Vlatko Previšić ; Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 542 Kb

str. 179-186

preuzimanja: 2.165

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 275 Kb

str. 186-186

preuzimanja: 405

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 275 Kb

str. 187-187

preuzimanja: 295

citiraj


Sažetak

Rad polazi od svoje temeljne, i prigodne, zadaće da kao uvodni referat dotakne aktualne probleme pedagogijske znanosti u nas i svijetu, te njezinu refleksiju na odgojno obrazovnu praksu. Pritom se nužno polazi od novijeg povijesnog konteksta, zatim sadašnjeg stanja i pogleda u sutrašnjicu obzirom na glavni naslov: kako cjeloživotnim obrazovanjem zakoračiti u društvo znanja koje nam je već na pragu. Stoga se u radu kreće od postmodernih i multikulturalnih društvenih promjena; globalizacije i sveopće tehnološke internetizacije do otvorene i pluralne društvene scene, kao konteksta bez kojega se ne može promišljati suvremena pedagogijska znanost. Tek na temelju toga moguće je propitati što i kako pedagoški činiti u svjetlu tih promjena i radu s nekom novom, on-line generacijom. U tim novim obzorjima pedagogija mora ponuditi kreativne odgovore na obrazovnu svakodnevnicu od institucionalnih, preko obiteljskih, medijskih do različitih neformalnih odgojnih, socijalizacijskih i obrazovnih utjecaja. Može li, i na koji način, današnja pedagogija, učitelji i pedagozi odgovoriti na ove izazove.

Ključne riječi

pedagogija; cjeloživotno obrazovanje; društvo znanja; odgoj; obrazovanje; pedagozi

Hrčak ID:

118322

URI

https://hrcak.srce.hr/118322

Datum izdavanja:

21.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.477 *