Pregledni rad
Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture
Damir Purković
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za politehniku
Puni tekst: njemački pdf 116 Kb
str. 64-64
preuzimanja: 316
citiraj
APA 6th Edition
Purković, D. (2013). Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 49-62. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126476
MLA 8th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 49-62. https://hrcak.srce.hr/126476. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 49-62. https://hrcak.srce.hr/126476
Harvard
Purković, D. (2013). 'Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 49-62. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126476 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Purković D. Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.12.2024.];10(1):49-62. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126476
IEEE
D. Purković, "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 49-62, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126476. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 115 Kb
str. 63-63
preuzimanja: 418
citiraj
APA 6th Edition
Purković, D. (2013). Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 49-62. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126476
MLA 8th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 49-62. https://hrcak.srce.hr/126476. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 49-62. https://hrcak.srce.hr/126476
Harvard
Purković, D. (2013). 'Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 49-62. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126476 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Purković D. Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.12.2024.];10(1):49-62. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126476
IEEE
D. Purković, "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 49-62, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126476. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 381 Kb
str. 49-62
preuzimanja: 1.395
citiraj
APA 6th Edition
Purković, D. (2013). Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 49-62. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126476
MLA 8th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 49-62. https://hrcak.srce.hr/126476. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Purković, Damir. "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 49-62. https://hrcak.srce.hr/126476
Harvard
Purković, D. (2013). 'Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 49-62. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126476 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Purković D. Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.12.2024.];10(1):49-62. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126476
IEEE
D. Purković, "Konstruktivistički pristup operacionalizaciji kurikuluma tehničke kulture", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 49-62, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126476. [Citirano: 22.12.2024.]
Sažetak
Rapidni tehničko-tehnološki razvoj proteklih je desetljeća uvjetovao promjenu socijalnih i proizvodnih odnosa, što je pred obrazovni sustav postavilo nove i zahtjevne ciljeve. Pri tom se ističe problem udovoljavanja potrebama društva od strane obrazovnih institucija. Problem je, zbog uske povezanosti sa svijetom rada i proizvodnje, izražen u edukaciji tehnike na svim razinama, pa tako i u nastavi Tehničke kulture kao početnoj, ali ne manje važnoj, razini te edukacije. Naporima znanstvenika i stručnjaka producirani su ključni dokumenti hrvatskog obrazovnog sustava, čija operacionalizacija nije uvijek uspješna, zbog čega realizacija nastavnih ciljeva često ostaje na neprihvatljivoj razini. Konstruktivistički pristup učenju i poučavanju mogao bi, kao filozofska, psihologijska i pedagoška podloga, doskočiti izazovima suvremenog obrazovanja, pa tako i problemima nastave Tehničke kulture. Iako nije moguće lako uskladiti različite konstruktivističke teorije i gledišta, izdvojeni su iskustveni i teorijski elementi konstruktivističke pedagogije i pristupa izradi kurikuluma koji su poslužiti kao okvir za model operacionalizacije kurikuluma Tehničke kulture. Predloženi model obuhvaća osnovna pravila, elemente i postupke kojima se treba voditi nastavnik pri izboru i oblikovanju nastavnih sadržaja, te mehanizam osmišljavanja, planiranja i provedbe aktivnosti u nastavi tehničke kulture. Model je zamišljen kao instrument u rukama nastavnika koji bi mu trebao olakšati planiranje, programiranje i izvođenje nastave.
Ključne riječi
konstruktivizam; kurikulum; nastava; tehnička kultura; tehničko obrazovanje
Hrčak ID:
126476
URI
https://hrcak.srce.hr/126476
Datum izdavanja:
21.5.2013.
Podaci na drugim jezicima:
njemački
engleski
Posjeta: 3.853
*