Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Nova poduzetnička znanja i aktivne metode učenja i podučavanja - primjer dobre prakse s Veleučilišta Vern’, Zagreb

Gordana Ćorić ; Poduzetništvo i Poslovna etika, Veleučilište VERN’, Zagreb
Ljiljana Kukec ; Franšizno poslovanje, Veleučilište VERN’, Zagreb
Zvonimir Repač ; Lider konzultant, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 373 Kb

str. 349-363

preuzimanja: 1.016

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 373 Kb

str. 349-363

preuzimanja: 318

citiraj


Sažetak

Podučavanje poduzetništva još uvijek je područje velikog broja rasprava koje se kreću od toga je li uopće moguće podučavati poduzetništvo pa do diskusija o najboljim pristupima učenju za poduzetništvo. U ovom radu autori zastupaju stav da je podučavanje poduzetništva moguće i poželjno, kao i da se veliki učinci u podučavanju poduzetnika mogu postići (a) vlastitim primjerom predavača (learning by being) te (b) omogućavanjem stjecanja vlastitog iskustva studenata (learning by doing). Metodološki se polazi od provjere učinkovitosti modela podučavanja poduzetništva na sve četiri razine: poduzetništvo učenjem, razumijevanjem, činjenjem te bivanjem poduzetnikom. Postavke se analiziraju na konkretnom primjeru izbornog kolegija Franšizno poslovanje i uzorku od 25 studenata. Uz pomoć prikupljenih iskustava povezivanja obrazovne institucije s poduzetničkom praksom u osobi koja podučava (istovremeno je poduzetnik i poučavatelj), ponuđeni su modeli za definiranje novih programa te utvrđene pretpostavke za pružanje učinkovitih okvira za stjecanje novih poduzetničkih znanja i vještina te predložene metode aktivnog učenja i podučavanja. Svrha je ovog rada davanje dodatnog argumenta u prilog razumijevanja potrebe korištenja iskustava najboljih praksi u izgradnji obrazovnih programa (kurikuluma, nastavnih zadataka) uz pomoć predloženih metoda aktivnog podučavanja poduzetništva s ciljem podizanja kvalitete programa učenja za poduzetništvo. Rad također daje svoj doprinos razumijevanju potrebe angažiranja predavača s iskustvom djelovanja u poduzetništvu i u nastavi.

Ključne riječi

učenje i podučavanje poduzetništva; aktivne metode podučavanja; nova poduzetnička znanja; franšizno poslovanje

Hrčak ID:

130211

URI

https://hrcak.srce.hr/130211

Datum izdavanja:

1.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.096 *