Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kompetencije između profesionalizacije i evaluacije

Klaus Prange ; Sveučilište u Oldenburgu, Njemačka


Puni tekst: hrvatski pdf 202 Kb

str. 49-56

preuzimanja: 456

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 104 Kb

str. 49-49

preuzimanja: 182

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 81 Kb

str. 57-57

preuzimanja: 177

citiraj


Sažetak

S profesionalizacijom odgoja postavlja se problem kako se može evaluirati zadovoljava li odgoj doista profesionalne standarde i koji su to standardi. U pravilu se ti standardi definiraju kao kompetencije nastavnika. S tim u svezi sastavljen je niz popisa koji u pojedinostima navode što nastavnik mora znati i učiti. Ti su popisi uglavnom samo enumeratni i nesustavni. Nasuprot tome, u članku se iznosi prijedlog da se pokazivanje definira kao temeljna kompetencija kojom bi svaki nastavnik trebao minimalno raspolagati da bi mogao profesionalno djelovati. Pokazivanje je specifična domaća operacija odgoja i trebalo bi stoga tvoriti osnovicu za pedagošku evaluaciju odgoja.

Ključne riječi

kompetencija; profesija; evaluacija; odgojni sustav; izobrazba nastavnika; liste; katalozi kompetencija; jezgra kurikuluma; pedagoški prikaz; pokazivanje; struktura pokazivanja

Hrčak ID:

139341

URI

https://hrcak.srce.hr/139341

Datum izdavanja:

20.5.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.672 *