Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Položaj pripadnika manjinskih etničkih zajednica u slovenskoj osnovnoj školi

Klara S. Ermenc ; Sveučilište u Ljubljani, Slovenija Odsjek za pedagogiju i andragogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 236 Kb

str. 261-274

preuzimanja: 229

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 91 Kb

str. 261-261

preuzimanja: 166

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 80 Kb

str. 274-274

preuzimanja: 170

citiraj


Sažetak

U članku predstavljam analizu odziva slovenske osnovne škole na prisutnost različitih etničkih skupina i zajednica u slovenskom prostoru. Zanima me reagira li osnovnoškolski sustav u smislu suvremenog shvaćanja interkulturalnosti i teži li prema omogućavanju jednakih mogućnosti za „autohtone” i „novodobne” manjine. Analiza je potvrdila hipotezu da se u javnoj slovenskoj osnovnoj školi vodi asimilacijska, a ne integracijska školska politika, što etničkim manjinama onemogućuje ravnopravan obrazovni razvoj. Integracija je izražena više deklarativno nego u zbilji.

Ključne riječi

interkulturalnost; jednake mogućnosti; etnička skupina; etnička zajednica; asimilacija; integracija; osnovna škola; Slovenija

Hrčak ID:

139358

URI

https://hrcak.srce.hr/139358

Datum izdavanja:

22.12.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.166 *