Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva

Marko Palekčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 293 Kb

verzije

str. 7-24

preuzimanja: 2.024

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 106 Kb

verzije

str. 25-25

preuzimanja: 211

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 89 Kb

verzije

str. 26-26

preuzimanja: 227

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanja u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem „odgojne nastave”. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom, a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran tako da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive, a zatim govori o kompetencijama u pedagoškom diskursu sa ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerena prema kompetencijama”, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju slijedi kratka usporedba dva načina reagiranja na društvene promjene: „odgojna nastava” iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno-političke) perspektive.

Ključne riječi

odgojna nastava; kompetencije; nastava usmjerena prema kompetencijama

Hrčak ID:

139583

URI

https://hrcak.srce.hr/139583

Datum izdavanja:

21.5.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.431 *