Ostalo
https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.1075
Utjecaj nastave uz pomoć računala na postignuća i stavove učenika sedmog razreda prema matematici: slučaj obrade teme „Uspravni kružni valjak“
Osman Birgin
; Department of Elementary Mathematics Education, Faculty of Education, Uşak University
Erhan Bozkurt
; Department of Elementary Mathematics Education, Faculty of Education, Uşak University
Ramazan Gürel
; Department of Elementary Mathematics Education, Faculty of Education, Mehmet Akif Ersoy University
Adem Duru
; Department of Elementary Mathematics Education, Faculty of Education, Uşak University
Sažetak
Cilj je ovoga rada ispitati učinak nastave uz pomoć računala na postignuća i stavove učenika sedmog razreda prema matematici kada se radi o pojmovima kao što su „oplošje i obujam uspravnog kružnog valjka“. Korišten je kvazieksperimentalan dizajn istraživanja koji je uključivao kontrolnu skupinu na kojoj je proveden predtest i posttest. Istraživanje je provedeno na uzorku od 49 učenika sedmog razreda u Turskoj (24 učenika u eksperimentalnoj skupini i 25 učenika u kontrolnoj skupini). Učenike u eksperimentalnoj skupini poučavalo se uz pomoć računala, a učenici u kontrolnoj skupini poučavani su na tradicionalan način (izravna nastava koja se temelji na udžbenicima). Na obje skupine proveden je „Test postignuća iz matematike“ i „Ljestvica za ispitivanje stavova prema matematici“, kao predtest i posttest. Podaci su analizirani multivarijatnom analizom varijance (MANCOVA). Rezultati upućuju na to da nastava uz pomoć računala značajno poboljšava postignuća učenika u matematici u usporedbi s rezultatima dobivenima provedbom tradicionalnog načina nastave. Međutim, pokazalo se da kratkotrajna primjena nastave uz pomoć računala nije značajno promijenila stavove učenika prema matematici.
Ključne riječi
matematičko obrazovanje; nastava uz pomoć računala; postignuća u matematici; stavovi prema matematici; učenik sedmog razreda
Hrčak ID:
147045
URI
Datum izdavanja:
29.9.2015.
Posjeta: 2.815 *