Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Likovne strategije i likovni tipovi djece

Tomaž Zupančić ; Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Dejan Hudoklin ; Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 581 Kb

str. 301-311

preuzimanja: 3.636

citiraj


Sažetak

Članak razmatra mogućnosti stvaranja likovnih radova djece različitih likovnih tipova pomoću različitih likovnih strategija. Strategije proučavamo na osnovi sličnosti, razlika i odstupanja. U teoriji najprije predstavljamo nekoliko karakteristika likovnog izražavanja djece, od likovnih tipova do različitih strategija (Karlavaris, 1986; Berce-Golob, 1991; Duh, 2009, 2012 itd.). Istraživanje predstavlja studiju dječjih likovnih radova te je obuhvatilo devetoro djece u dobi od pet i šest godina. Istraživanje donosi detaljnu razradu likovne strategije pojedinog djeteta. Djeca su slikala na bazi neposrednog promatranja reprodukcije „Harlekina“ slikara Paula Cézanna u optimalnim uvjetima za rad (materijal, prostor). Rezultati istraživanja pokazali su da se većina djece svrstala u koloristički tip, što je bilo očekivano. U sferi osobina većina djece pokazala se kao precizna i spora, što nije bilo očekivano. Rezultati su interpretirani i uspoređeni s karakteristikama likovnog izražavanja djece navedenog uzrasta.

Ključne riječi

likovna didaktika; likovne strategije; predškolsko dijete; likovni tipovi

Hrčak ID:

160222

URI

https://hrcak.srce.hr/160222

Datum izdavanja:

11.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.476 *