Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735

Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika

Alena Letina ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 333 Kb

str. 665-696

preuzimanja: 420

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 333 Kb

str. 665-696

preuzimanja: 520

citiraj


Sažetak

Istraživački usmjerena nastava je svrhovit i organiziran proces učenja i poučavanja u kojem učenici vlastitom aktivnošću i istraživanjem dolaze do novih spoznaja, razvijajući pritom različite kompetencije. Cilj je ovoga rada utvrditi postoji li povezanost istraživačke nastave Prirode i društva s razvojem različitih razina prirodoznanstvene kompetencije. S tom je svrhom provedeno eksperimentalno istraživanje s usporednim skupinama u osnovnim školama županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije, na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole (N=333). Rezultati provedenog istraživanja pokazuju statistički značajno bolji učinak istraživačke nastave Prirode i društva u razvoju učeničke prirodoznanstvene kompetencije u odnosu na učinke tradicionalne predavačko-prikazivačke nastave. Učenici eksperimentalne skupine koji su tijekom eksperimentalnog istraživanja bili izloženi istraživačkoj nastavi Prirode i društva ostvarili su značajno bolje rezultate na svim razinama ispita prirodoznanstvene kompetencije. Na temelju analize dobivenih rezultata može se zaključiti kako je primjena istraživački usmjerene nastave Prirode i društva zbog njenih pozitivnih učinaka preporučljiva i potrebna, te ju je stoga potrebno uključiti u novu strukturu kurikula Prirode i društva.

Ključne riječi

ishodi učenja; istraživačko učenje; razine prirodoznanstvene pismenosti; tradicionalna nastava

Hrčak ID:

167971

URI

https://hrcak.srce.hr/167971

Datum izdavanja:

28.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.523 *