Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika
Alena Letina
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Puni tekst: engleski pdf 333 Kb
str. 665-696
preuzimanja: 489
citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2016). Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika. Croatian Journal of Education, 18 (3), 665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. 3, 2016, str. 665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika." Croatian Journal of Education 18, br. 3 (2016): 665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
Harvard
Letina, A. (2016). 'Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika', Croatian Journal of Education, 18(3), str. 665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
Vancouver
Letina A. Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 24.11.2024.];18(3):665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
IEEE
A. Letina, "Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika", Croatian Journal of Education, vol.18, br. 3, str. 665-696, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
Puni tekst: hrvatski pdf 333 Kb
str. 665-696
preuzimanja: 614
citiraj
APA 6th Edition
Letina, A. (2016). Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika. Croatian Journal of Education, 18 (3), 665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
MLA 8th Edition
Letina, Alena. "Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. 3, 2016, str. 665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Letina, Alena. "Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika." Croatian Journal of Education 18, br. 3 (2016): 665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
Harvard
Letina, A. (2016). 'Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika', Croatian Journal of Education, 18(3), str. 665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
Vancouver
Letina A. Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 24.11.2024.];18(3):665-696. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
IEEE
A. Letina, "Efikasnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva u razvoju prirodoznanstvene kompetencije učenika", Croatian Journal of Education, vol.18, br. 3, str. 665-696, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1735
Sažetak
Istraživački usmjerena nastava je svrhovit i organiziran proces učenja i poučavanja u kojem učenici vlastitom aktivnošću i istraživanjem dolaze do novih spoznaja, razvijajući pritom različite kompetencije. Cilj je ovoga rada utvrditi postoji li povezanost istraživačke nastave Prirode i društva s razvojem različitih razina prirodoznanstvene kompetencije. S tom je svrhom provedeno eksperimentalno istraživanje s usporednim skupinama u osnovnim školama županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije, na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole (N=333). Rezultati provedenog istraživanja pokazuju statistički značajno bolji učinak istraživačke nastave Prirode i društva u razvoju učeničke prirodoznanstvene kompetencije u odnosu na učinke tradicionalne predavačko-prikazivačke nastave. Učenici eksperimentalne skupine koji su tijekom eksperimentalnog istraživanja bili izloženi istraživačkoj nastavi Prirode i društva ostvarili su značajno bolje rezultate na svim razinama ispita prirodoznanstvene kompetencije. Na temelju analize dobivenih rezultata može se zaključiti kako je primjena istraživački usmjerene nastave Prirode i društva zbog njenih pozitivnih učinaka preporučljiva i potrebna, te ju je stoga potrebno uključiti u novu strukturu kurikula Prirode i društva.
Ključne riječi
ishodi učenja; istraživačko učenje; razine prirodoznanstvene pismenosti; tradicionalna nastava
Hrčak ID:
167971
URI
https://hrcak.srce.hr/167971
Datum izdavanja:
28.9.2016.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 3.200
*