Izvorni znanstveni članak
Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika
Sanja Stanić
orcid.org/0000-0003-0569-4841
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Leon Jelača
Sažetak
Čitanje obogaćuje osobnost i iskustvo pojedinca. Važnost čitanja predmet je znanstvenog interesa, a od 1980-ih istraživanja čitanja počinju uključivati sociološke koncepte. Rezultati istraživanja pokazuju kako današnje generacije mladih čitaju manje nego njihovi prethodnici. U radu je istražen društveni kontekst čitanja i knjige kod populacije učenika. Na uzorku (N=262) osnovnoškolaca i srednjoškolaca, ispitani su čitateljski interesi i navike, odnos prema knjizi i njezino značenje. Nalazi su promotreni u zavisnosti od dobi, odnosno školskog uzrasta, ispitanika. Preferirani sadržaji učenika su prilično raznoliki, dok su čitateljski ukusi promjenjivi s dobi. Tiskana izdanja su aktualna, ali prihvaća se i trend čitanja „s ekrana“. Školska lektira procjenjuje se vrijednom, ali i neadekvatnom. Knjige se posjeduju u manjem broju. Najčešće se posuđuju iz knjižnica ili od prijatelja. Knjiga nije među poželjnim potrošačkim robama. Vrijednost knjige je nematerijalna, simbolička.
Ključne riječi
čitanje; učenici; odnos prema stvarima; darivanje; korištenje; posjedovanje; značenje knjige
Hrčak ID:
187030
URI
Datum izdavanja:
30.6.2017.
Posjeta: 6.920 *