Tranzicija, Vol. 18 No. 38, 2016.
Stručni rad
TURIZAM U EKONOMSKOJ POLITICI BOSNE I HERCEGOVINE
Semiha Repak
; Euroherc, direktor finasijskog sektora
Damir Muhić
; doktorant na Fakultetu za menadžment i poslovnu ekonomiju Univerziteta u Travniku
Sažetak
Za razliku od ostalih djelatnosti, koje su predmet programa mjera ekonomske politike, turizam je multidisciplinarna i naučna disciplina, istovremeno ekonomska i geografska, te kao takva nameće potrebu njenog sagledavanja sa jednog i drugog aspekta. To se najbolje da sagledati kod utvrđivanja strategije razvoja turizma na određenom prostoru, posebno kada govorimo o valorizaciji u turizmu. U ovom slučaju, imamo dva aspekta valorizacije. Prvi je valorizacija prostora na kome će se odvijati turistička kretanja (izgradnja materijalne osnove, infrastrukture i suprastrukture), a drugi aspekt se javlja u momentu valorizacije izgrađenih sadržaja. Navedeno nam nameće obavezu istraživanja ta dva aspekta, odnosno nameće obavezu sagledavanja principa na kojima se zasniva odnos turizam-prostor, kao i značaj turizma za privredu zemlje. Pozitivni efekti, koji nastaju potrošnjom turista u turističkoj destinaciji, posebno stranih posjetilaca, klasifikovani su u četiri velike grupe: ekonomsku, prostornu, socijalnu i psihološku.
Ključne riječi
turizam; turista; potrošnja; ponuda i destinacija; valorizacija; ekonomske grupe; prostorni aspekt; sociološki aspekt; psihološki aspekt
Hrčak ID:
188879
URI
Datum izdavanja:
7.11.2017.
Posjeta: 2.105 *